Ofte stilte spørsmål

Hva koster leveringen? 

Vi tilbyr fri standardfrakt på alle varer.

Det er mulig å velge andre leveringsmetoder etter du har skrevet inn ditt postnummer. Vi tilbyr følgende leveringsmetoder mot et leveringstillegg: budbil (i Oslo-området), ekspress over natt eller levering på døren. NB: Gjelder ikke alle postnumre.

Du kan også velge å hente din bestilling i vår butikk i Karl Johans gate 20, Oslo.

Når trekkes betalingen fra kontoen min?

Når du legger inn en bestilling, vil betalingen bli reservert på din konto, men pengene vil ikke bli trukket før vi behandler og sender din bestilling.

Betalingen blir avvist. Hva gjør jeg?

Dersom du forsøker å betale med bankkort anbefaler vi å kontakte banken din for å høre at det ikke er noe problem med kortet. Dersom du forsøker å benytte deg av Klarna Faktura, men opplever problemer anbefaler vi å ta direkte kontakt med Klarna.

Opplever du fremdeles problemer kan du sende en e-post til kundeservice, nettbutikk@heyerdahl.no, eller ringe til oss på telefonnummer 22 55 25 25

Hvor leverer dere?

Vi leverer i hele Norge.

Når sendes min bestilling?

Dersom varen er på lager, vil den bli sendt innen 1–3 virkedager fra bestillingen er mottatt. Dersom produktet ikke er på lager, vil vi ta kontakt med deg for å informere om forventet leveringstid.

Er forsendelsen forsikret?

Vi forsikrer alle våre forsendelser mot tap og skade mens de er i transitt fra Heyerdahl og til mottakeradressen. Forsikringen bortfaller så snart forsendelsen er signert mottatt på avtalt adresse. Dersom pakken er skadet ved ankomst, anbefaler vi at du noterer at du mottar en skadet pakke når du signerer for forsendelsen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row el_id=”returer”][vc_column][vc_empty_space height=”150px”][vc_column_text]RETURER 

 

  • Du som kjøper er ansvarlig for trygg retur.
  • Pakk produktet på samme måte du fikk det tilsendt fra oss. Det er viktig at produktet sendes i en stiv pappeske, fylt opp med for eksempel bobleplast eller avispapir, slik at varen ligger stødig og trygt i pappesken. Send alltid smykket i original smykkeeske, aldri løst i pappesken du sender. Ved bruk at angreretten skal bokser, sertifikater og lignende sendes tilbake med varen.
  • Vi anbefaler alltid å sende returen med sporing, slik at du har kvittering for at pakken er sendt og slik at det er mulig å spore opp pakken dersom noe skulle skje med sendingen under postens transport.
  • Dersom beskadigelse eller forringelse oppstår og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg og innpakking fra forbrukerens side, er forbruker ansvarlig for skaden/tapet.

 

Jeg ønsker å bytte en vare, hva gjør jeg?

Ved bytte av vare (inkludert ved bytte av størrelse) må skjema for bytte av vare være utfylt og vedlagt i returen, slik at vi vet hva du ønsker å bytte til. Dersom du ønsker å bytte til en dyrere vare er dette mulig mot et mellomlegg. Dersom du ønsker å bytte til en rimeligere vare, vil vi lage et gavekort på gjenstående beløp. Det er også mulig å bytte en vare kjøpt i nettbutikken i alle våre fysiske butikker. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss.

Din retur sendes til:

Gullsmed Heyerdahl AS

Karl Johansgate 37B

0162 OSLO

 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten, hva gjør jeg da?

Du har 14 dagers angrerett fra du har mottatt pakken.

Ved bruk av angreretten må angrerettskjema være utfylt og vedlagt i returen. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss. For at Angreretten skal komme til anvendelse, må kjøpet ha blitt gjort i vår nettbutikk. Angreretten gjelder også ved kjøp på nett med utlevering i butikk. Angreretten gjelder derimot ikke ved kjøp i våre fysiske butikker. Det er ikke mulig å benytte seg av angreretten ved å velge å ikke hente forsendelsen som er sendt til ditt postkontor.

Det er ikke angrerett på tjenester (f.eks. gravering eller service) som er ferdig levert. Angreretten gjelder heller ikke ved kjøp av varer som er spesiallaget til deg. Dette gjelder likevel bare dersom leveringen av tjenesten har startet med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt når avtalen er oppfylt.

Du har krav på å få tilbake hele beløpet du har betalt for varen inkludert standardfrakten til deg, men det er du som må betale returkostnaden. Som selger er vi ikke pliktige til å tilbakebetale tilleggskostnadene for en dyrere fraktmetode enn den som normalt tilbys, dersom det er forbrukeren som har valgt den dyrere fraktmetoden. Dersom prøving av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din retur her hos oss.

Din retur sendes til:

Gullsmed Heyerdahl AS

Karl Johansgate 37B

0162 OSLO

 

Hvordan refunderer dere pengene mine?

Refusjon gjøres til det betalingskortet kjøpet ble gjort med.

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 7 virkedager dager før pengene er tilgjengelige på din konto. For spørsmål rundt din konto, ta kontakt med banken din.

 

Jeg ønsker å reklamere på et produkt, hvordan går jeg frem?

Ved reklamasjon må skjema for reklamasjon være utfylt, samt kjøpsbevis (kvittering) være vedlagt i returen. Det er også mulig å levere inn en reklamasjon i alle våre butikker. Vi kontakter deg så fort vi har mottatt din reklamasjon her hos oss.

Din reklamasjon sendes til:

Gullsmed Heyerdahl AS
Karl Johansgate 37B
0162 OSLO

 

Fant du ikke svar på spørsmålet ditt?

Kontakt oss gjerne på mail eller telefon. Vi lover å hjelpe deg så raskt vi kan.

E-post: nettbutikk@heyerdahl.no

Telefon: 22 55 25 25